Weer samen aan boord

27 juni 2022 - Cartagena, Spanje

Dénia hebben we inderdaad gehaald en daar hebben we voor anker gelegen. De dag erna naar Alicante gevaren, omdat JP en Nicole van daar weer naar hun auto in Barcelona zouden vertrekken.

We vielen met ons neus in de boter want er was een feestdag (de geboorte van Johannes de Doper) en dat werd daar goed gevierd. Tot de volgende ochtend waren er feesten op straat en overal stonden tafels en stoelen en werd er gegeten. Wat een belevenis.

JP en Nicole zijn om 8u30 richting de trein gegaan na een hele gezellige week. En toen waren we ineens weer samen. Dat was stil ineens. Op de fiets even wat boodschappen gedaan en Peter heeft de boot in orde gemaakt voor vertrek. Nu we samen zijn zullen we minder snel de havens ingaan want die havengelden hier zijn ongekend.

Vanaf Alicante zijn we rond de middag vertrokken om 's avonds bij Torrevieja ten anker te gaan. Helaas was het al laat toen we daar aankwamen en hadden we dus geen tijd meer om naar het roze meer te gaan kijken. Dat schijnt wel heel bijzonder te zijn. Volgende keer dan maar.

De dag erna doorgevaren naar een baai bij Cartagena. Het water is hier super helder maar ook heeeeel diep. Voor de kust zomaar 1500 of 2000 meter. Er schijnen hier ook potvissen gespot te worden. Die hebben we nog niet gezien. En ook nog steeds geen vis gevangen! Wel weer veel dolfijnen maar die kwamen dit keer niet naar ons toe.

Nu zijn we weer onderweg naar de volgende baai. Er is helaas niet heel veel wind dus het kan zijn dat we het vandaag vroeg voor gezien houden. En als de wind vanavond of vannacht nog aantrekt, kunnen we dan altijd nog verder.

1. Hans en Martine:
    27 juni 2022
    Weer een leuke beleving.
  2. Yvonne:
    27 juni 2022
    Genieten hoor , ziet er allemaal fantastisch uit
  3. HENNY torenvliet:
    28 juni 2022
    leuk om zo'n feest van onverwachte dingen.
    mee te maken. Goede reis .