Een gezellige week met Ben en Tineke

15 juli 2023 - Kröpelin, Duitsland

Afgelopen week zijn Ben en Tineke met ons meegevaren. We hebben een hele gezellige week gehad met helaas wel wat wisselend weer.

Op woensdag zijn we zoals verteld in het vorige verhaal naar Kopenhagen gevaren. We waren daar lekker bijtijds zodat we vanaf onze ligplaats midden in de stad lekker rond konden slenteren in deze mooie stad. Wat een mooie gebouwen en historie.

Helaas regende het de volgende ochtend echt heel hard wat ons heeft doen besluiten terug naar het zuiden af te zakken, omdat daar wel wat beter weer zat. We zijn die dag naar Køge gevaren. We lagen daar in de industriehaven omdat er in de marina geen plaats voor ons was. Maar eigenlijk lagen we daar heel prima. Dichtbij de winkels voor de nodige boodschappen, dichtbij leuke en goede restaurantjes en een prima plek aan het steiger. Dik tevreden!

De volgende ochtend na het boodschappen doen koers gezet richting Klintholm met de prachtige krijtrotsen. Ook weer zo'n idyllisch dorp waar je eigenlijk niet uitgekeken raakt. We lagen goed en wel vast en toen kwam er weer een flinke bui over waar veel wind in zat, dus blij toe dat we goed lagen.

Vrijdag zijn we vanaf Klintholm weer richting Warnemünde vertrokken. Het zonnetje scheen lekker en de wind was prima. Tot halverwege de wind er helemaal uit zakte en we op de motor verder moesten. Het is halen en brengen op het moment met het weer. Maar goed, we lagen nog netjes op tijd vast in Warnemünde om 's avonds nog gezellig wat te gaan eten met elkaar.

Vanmorgen zijn Ben en Tineke na een heel gezellige week vertrokken richting Nederland en wij zijn nu onderweg met heel veel zon en een prima wind richting Kiel. In het noorden van denemarken wordt flinke wind voorspeld deze week dus dat heeft ons doen besluiten weer via het kielerkanaal op het gemakje terug naar Nederland te komen. Vandaag is het in ieder geval dikke prima!

1. Edwin en Agna:
    15 juli 2023
    Jammer dat het weer niet helemaal meezit. Maar jullie kennende maak je daar weer plannen op zodat het allemaal toch fijn verloopt.
  2. Wil en Marianne:
    15 juli 2023