Weer op pad

11 juli 2023 - Store Heddinge, Denemarken

Na een leuke week in Warnemünde met z'n tienen aan boord en lekker gezeild te hebben met de Soling, zijn we nu weer onderweg.

Ben en Tineke zijn na het EK Soling aan boord gebleven en varen deze week met ons mee.

Eerst maar even verslag van het EK:

Op zondag kwamen Ben en Tineke, Gerben, Rudy en Ramzi aan in Warnemünde. 's Avonds lekker gegeten bij een tentje daar en op het gemak de boel verkend. De andere dag kwamen Nicky, Dies en Pauck aan en was de club aan boord compleet. Bram sliep met zijn team (Gavin en Sjors) op een glamping maar waren gelukkig wel van de partij bij de etentjes en borreltjes.

Op dinsdag werden de zeilen gemeten en boten en safety equipment gekeurd.

De eerste wedstrijden zouden op woensdag zijn, maar door de hevige windverwachting werden deze afgeblazen. Dus op donderdag voor het eerst het water op met nog steeds best veel wind en hoge golven. Toch deden we het best goed, al zeg ik het zelf.

Vrijdag was er weinig wind en werd er vooral veel gewacht voordat er een start uitgeperst kon worden. Toch hebben we ook vrijdag nog 3 wedstrijden gezeild. Op zaterdag volgden er nog 2 met weer wind en golven. Wij zijn uiteindelijk 14e geworden (van de 15) met maar 2 punten verschil met de nummer 12. Best jammer eigenlijk. Maar we hebben over het algemeen heel goed gevaren. Zeker als je nagaat dat er hele sterke teams mee voeren en wij niet getraind hadden.

Op zondag ochtend is de hele club van boord gegaan en zijn wij met z'n vieren richting Denemarken gegaan. We zijn overgestoken naar Gedser. De volgende dag zijn we naar Rødvig gevaren en nu zijn we onderweg naar Kopenhagen.

Het weer is wat minder maar we mogen nog steeds niet mopperen. We zeilen lekker en de zon is erbij. Af en toe een buitje mag de pret niet drukken.

1. Wil en Marianne:
    👍👍👍
  2. Jeanne halters:
    11 juli 2023
    Mooi om jullie verslag te lezen
    Goede vaart en geniet ervan
  3. Peter en Anja Bastijn:
    Toppie, goede vaart.
  4. Sjoukje en Ton:
    11 juli 2023
    Winnen is natuurlijk leuk, maar als jullie het naar je zin hebben is dat veel leuker. Goeie vaart en veel plezier.
  5. Ad en Ilona:
    11 juli 2023
    Gelezen! Goed dat jullie genieten en het gezellig hebben.
    Goede vaart nog !
  6. Johan:
    12 juli 2023
    Weer erg mooi verwoord.
  7. Dies & Truus:
    12 juli 2023
    Lekker genieten van het zeilen en in Kopenhagen🥰