Veilig thuis!

1 augustus 2022 - Willemstad, Nederland

Na een fijne dag in Dieppe zijn we 's ochtends vroeg vertrokken richting Boulogne. Omdat de haven daar wat schade heeft aan steigers, zijn er tijdelijk wat minder ligplaatsen dus we wilden proberen er op tijd te zijn, zodat we er nog een plekje konden krijgen. En dat lukte! Daar nog even wat boodschappen gedaan en natuurlijk heerlijk gegeten en de volgende dag hup weer door richting Nieuwpoort. Van te voren wisten we al dat dit nog een bikkel tochtje zou worden (weer wind op de kop, veel wind, enz enz). Het viel gelukkig nog enigszins mee en we konden hoog aan de wind nog wel zeilen. Rond 18u00 lagen we vast in Nieuwpoort.

Rina kwam die kant op met de trein om op vrijdag gezellig met ons mee te varen. Heel gezellig! Gelukkig hoefden we niet vroeg weg uit Nieuwpoort in verband met het tij. Dus lekker op het gemakje verse broodjes gehaald en uitgebreid ontbeten, genua nog even gerepareerd en toen vertrokken. Met mooi weer! We hebben heerlijk gezeild en aan het einde van de middag voeren we Vlissingen binnen. We zijn nog een klein stukje door gevaren tot aan Middelburg om daar te overnachten.

Zaterdag ochtend zijn we vertrokken richting Zierikzee. Geen wind, helaas, dus op het gemakje op de motor die kant op gevaren. Daar werden we onthaald door mijn ouders, zus en zwager. Wat waren ze blij en opgelucht dat we heelhuids aangekomen waren.

Zondag hebben we de reis af kunnen sluiten met een fantastische zeildag richting Willemstad. Ook daar werden we onthaald door familie, dit keer mijn broer, schoonzus, zwager, Delano en Cees. Zo gezellig en fijn dat ze er waren.

Nu ligt de Capella op haar plekje. Veilig en wel. Klaar voor de refit en de volgende avonturen.

We willen iedereen bedanken die ons heeft gevolgd, met ons mee is gereisd via ons blog en filmpjes en ons de talloze leuke reacties hebben gestuurd. Er komt nog een filmpje van de laatste etappe van deze reis, maar dit was voorlopig wel het laatste verhaal. Totdat we weer een volgend avontuur starten. Dus graag tot de volgende keer!

1. Wil en Marianne:
    1 augustus 2022
    Bedankt voor de leuke verhalen 👍👍
  2. Johan:
    1 augustus 2022
    Welkom thuis, op weg naar het volgend avontuur.
    Ik wens jullie: wijsheid, succes, inzicht, mooi weer, gezondheid en liefde toe
  3. Anne en Kjeld:
    1 augustus 2022
    Welkom in NL, en snel klaarstomen voor de volgende avonturen! We lezen graag weer meer! Groetjes
  4. Ad en Ilona:
    Welkom thuis!
    Heel leuk om jullie te hebben gevolgd !
    Ad en Ilona
  5. Syl:
    1 augustus 2022
    Welkom thuis. En dan in het mooie Willemstad :-). Je bent ook altijd welkom in De Plaete maar dat weet je :-)...! Succes met afkicken, het zal wel weer even wennen zijn. Maar dit was gelukkig niet het laatste avontuur! Groetjes Syl
  6. Jeanne Zwaard:
    1 augustus 2022
    Ik heb genoten van je verhalen en vond het leuk om op deze manier jullie reis te volgen. Veel succes en op naar een volgend avontuur. Groetjes
  7. Jeanne Halters:
    1 augustus 2022
    Fijn weer thuis je verhalen telkens gevolgd en gelukkig na n mooie reis weer veilig thuis
    Even tot rust komen denk
    Liefs rinus en jeanne
  8. Sjoukje en Ton:
    1 augustus 2022
    Fijn dat jullie het eerste avontuur met de Capelle zonder onoverkomelijke problemen hebben afgerond. En bedankt dat wij via jullie verhalen een klein beetje mee hebben mogen genieten.
    Veel liefs toegewenst.
  9. Liesbeth de Jonge:
    1 augustus 2022
    Welkom thuis! Het was super leuk om zo een beetje mee te kunnen varen.
  10. Inge de Groot:
    Welkom thuis! ❤️
  11. Jean Marc Somers:
    Bedankt voor de leuke verhalen. A presto amici 😊
  12. Peter en Anja Bastijn:
    1 augustus 2022
    Welkom thuis Ilse en Peter,wat een mooie tocht en afgesloten met een leuk onthaal, bedankt dat we jullie mochten en konden volgen van de mooie en minder mooie belevenissen, we weten wat varen betekend in het klein natuurlijk net als je ouders,doe ze de goetjes. Groetjes vanuit de haven van Schagen,Peter Bastijn en Anja
  13. Edwin en Agna:
    1 augustus 2022
    Het was super om jullie te volgen. Heel benieuwd naar jullie verdere plannen. See you soon
  14. John Noordegraaf:
    1 augustus 2022
    Welkom thuis , wat een mooi avontuur met de nieuwe boot........wij zitten tot oktober in Griekenland, ( hier vlakbij ook een haven....Githion ! ) groetjes en tot weerziens X John en Helen.
  15. Yvonne:
    1 augustus 2022
    Geweldig om jullie zo te kunnen volgen ,welkom thuis en tot snel 🙋‍♀️🙋‍♂️🥂
  16. Hans Cuypers:
    1 augustus 2022
    Mooi om jullie zo te kunnen volgen. Bedankt.
  17. Jans van Duyn:
    1 augustus 2022
    Leuk om jullie te volgen en welkom thuis natuurlijk