Toch niet naar Ibiza

23 juni 2022 - Valencia, Spanje

Ibiza is het helaas niet geworden. Er werd veel wind voorspeld rondom de Balearen dus hebben we ervoor gekozen om langs de kust verder te varen richting Valencia.

De eerste stop werd Oropesa del Mar. Doordat het een aanlandige wind was, konden we niet voor anker. De golven waren te heftig om lekker te kunnen liggen. Dus de haven binnengelopen en een prima plekje toegewezen gekregen. De haveningang was niet echt makkelijk gelegen (dwars op de golven) en de diepgang van de haven was krap aan, dus dat was nog even spannend maar het is allemaal goed gekomen.

De volgende ochtend vroeg vertrokken omdat er ook langs de kust veel wind werd voorspeld. Zoals gepland kwamen we rond 16u00 aan in Valencia en 's avonds bleek dat prima op tijd te zijn. De wind barstte los en zelfs onweer en regen lieten zich zien. Tussen de buien door naar de boulevard gelopen om lekker wat te eten en ook precies weer tussen de buien door terug.

De volgende dag (woensdag) zijn we ivm de weersvoorspelling blijven liggen in Valencia. Die tijd is gebruikt om nog wat klusjes aan boord te doen. Zoals een nieuw toilet plaatsen en de hydrovane te installeren. De hydrovane is een stuurautomaat die werkt op de wind (je blijft dus altijd dezelfde hoek tov de wind varen) én je hebt een extra roer. Stukje veiligheid en comfort dus.

's Middags nog heerlijk gewandeld door het park van Valencia en lekker gegeten bij een restaurantje in één van de drukke straatjes.

Vanmorgen weer vroeg vertrokken richting Dénia om ook weer voor de aantrekkende wind vast te liggen. Zoals het er nu uit ziet, gaat dat lukken. We lopen 9 knopen en gaan recht op het doel af.

1. Johan:
    23 juni 2022
    Fantastisch dat jullie je droom leven.
  2. Hans Cuypers:
    25 juni 2022
    Ik hou alles in de gaten. Gaat goed zo te zien. Hoop dat het weer mee blijft zitten. Behouden vaart. Groetjes Hans.
  3. Anne en Kjeld:
    27 juni 2022
    Ha Ilse en Peter, wat super tof om jullie zo te kunnen volgen! Mooie avonturen gewenst, we genieten mee!! 😘