Langs de kust van Frankrijk

14 juni 2022 - Leucate, Frankrijk

Op vrijdagavond 10 juni lagen we in La Ciotat, een klein plaatsje met een wel heel luxe haven. Er lagen schepen alsof we in Monaco waren. Hier kwamen Nicky en Larissa aan boord om een weekje met ons mee te varen. Er was van alles te doen in dit kleine plaatsje dus we lagen er erg gezellig.

De volgende ochtend nog even boodschappen gedaan en af gaan rekenen bij de havenmeester. Met een hartverzakking tot gevolg. Wat een prijzen rondom de Middellandse Zee zeg.

Vrijwel vlak na vertrek werden we verrast door dolfijnen die even een show kwamen geven. Ze bleven heel lang naast de boot en waren erg nieuwsgierig.

De tweede dag dat we met Nicky en Larissa gingen zeilen, was er wel genoeg wind en hebben we echt heerlijk gezeild. Aan het einde van de dag zijn we de haven van Cap d'Agde ingegaan. Dit bleek een hele grote haven met veel restaurantjes en winkeltjes rondom de haven. Dus lekker gegeten bij een restaurant daar.

De volgende dag zijn we naar de kust net voor de grens met Spanje gevaren, Leucate Plage. Daar hebben we lekker gezwommen en voor anker geslapen.

Nu zijn we onderweg naar Spanje.

Vergeet niet om de foto's en filmpjes te kijken want die zijn echt de moeite waard, al zeggen we het zelf.