Veel beleefd

17 juni 2022 - Montgat, Spanje

Na een mooie dag zeilen kwamen we dinsdag aan in El Port de la Selva, Spanje. We lagen in een schitterende baai met nog wat andere boten en besloten een hapje te gaan eten aan de wal. We kwamen terug aan boord en even later brak het slechte weer los. Verschillende boten sloegen los van hun anker en dreven om ons heen in de baai. Ons anker hield gelukkig wel goed maar slapen durfden we niet aan. Het zal je maar gebeuren, dat je op bed ligt en je buurman raakt op drift... Dus na een onrustige en onstuimige nacht met weinig slaap zijn we 's ochtends vertrokken om verder langs de Spaanse kust af te zakken naar het zuiden.

Die avond zijn we geëindigd in een baai bij Palamos. We hadden veel deining tijdens het zeilen. Larissa en Ilse zijn aan de wal gebracht door Nicky met de bijboot en zijn boodschappen gaan doen.

De dag erna was er te weinig wind om te gaan zeilen, dus besloten we langs de kust mooie baaitjes op te zoeken om te kunnen snorkelen. Toen werd ook meteen duidelijk waarom we nog steeds geen vis hadden gevangen. Er zat gewoon niets! Tijdens het snorkelen hebben we wel wat mooie kleine visjes gezien maar dat was het wel. Geen grote vissen, niks spectaculairs. Behalve dan een hele mooie omgeving. Overnacht voor anker in een baai bij Arenys de Mar. En vandaag richting Barcelona gevaren. We liggen nu voor anker bij een mooi strand. Morgen gaan Nicky en Larissa weer naar huis. Hun vakantie zit er dan helaas weer op. Morgen avond komen JP en Nicole aan boord, als het goed is.

1. Dies & Truus:
    18 juni 2022
    Wat een leuke foto’s, wat zijn jullie lekker aan het genieten
  2. Ad en Ilona:
    Ziet er goed uit daar,
    Wat ik alleen vreemd vind dat jullie al lekker bruin zijn en jullie hond oranje😄 Geniet er van.
  3. Peter en Ilse Verboom:
    19 juni 2022
    Haha Beter oranje dan groen.. gelukkig heeft ze geen last van zeeziekte.
  4. C&a:
    18 juni 2022
    wij zijn in Limburg , Panheel Maritiem, onder het motto het kumpt zoas t'kumt. Goede reis verder en geniet ervan!