Het WK zit erop

1 juli 2024 - Strömstad, Zweden

Na een dag rust was er nog 1 wedstrijddag te gaan. We zouden een uur eerder starten omdat de wedstrijdleiding wilde proberen 3 wedstrijden te varen om zo toch nog wat in te halen. Door te weinig wind en een dwarrelende wind werd er helaas later gestart dan gepland en werden er toch maar 2 wedstrijden gezeild. De 1e wedstrijd van de dag ging nog wel maar later zakte de wind er weer zover uit dat het bijna onmogelijk leek om te finishen. Toch is het gelukt en zijn we 20e overall geworden. Best goed gedaan, al zeggen we het zelf. Helaas niet de beste Nederlandse boot, maar we mogen toch echt niet mopperen.

Na het zeilen de boten weer terug gezet op de trailers en nog een gezellige avond gehad met de andere Nederlandse zeilers.

Vanmorgen rond 8u00 zijn ze vertrokken met de auto's en boten. Wij hebben nog even de boot opgeruimd, water geladen, wasje gedraaid en zijn toen ook vertrokken. Nu varen we voor de kust van Zweden. De planning is om vandaag in Fjallbacka te eindigen. We gaan richting Kielerkanaal in verband met de opgegeven zuidwesten wind. Dan is deze route leuker en meer ontspannen dan de Noordzee.

Dus Nederland, we komen er weer aan!