Bestemming voor het WK bereikt

22 juni 2024 - Hankø, Noorwegen

Op vrijdag 21 juni voeren we van Risor naar Hanko, de plaats van bestemming. Waar het WK met de Soling komende week zal plaatsvinden.

We hadden weinig wind dus we hebben de gennaker erbij gehesen. Daardoor gingen we toch weer iets harder. Gelukkig hadden we wel mooi weer, dus echt klagen mogen we niet. Na een dagje rustig zeilen lagen we om 19u00 vast in Hanko. Recht tegenover het regatta centrum en voor het restaurant aan de haven. Met uitzicht over het water. Een prima plekje dus.

De overige Nederlandse teams zijn vandaag, zaterdag 22 juni, vertrokken vanuit Nederland. Ook onze Soling zal meekomen. Morgen zullen zij hier aankomen. Zeven van hen verblijven bij ons aan boord. Dus vandaag was het poetsen, klussen en boenen om te zorgen dat de Capella er klaar voor is. Gelukkig regende het.

Wij zijn klaar dus morgen mag de zon weer schijnen!

Een filmpje van onze reis (samenvatting van de reis naar Noorwegen) hebben we zojuist aan deze site toegevoegd. Voor wie het wil zien, klik op video's en dan de link "Noorwegen 2024".

Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Zo leuk om te lezen dat er zoveel mensen onze avonturen meebeleven. We zullen jullie ook komende week op de hoogte houden van onze "prestaties".

1. Bernard:
    Beste Peter, lieve Ilse,
    Met heel veel plezier volgen Yvonne en ik jullie avontuur in Noorwegen.
    Over de video kunnen we kort zijn; Jessus, wat gaat dat hard!!!!
  2. Peter en Ilse Verboom:
    22 juni 2024
    Mooi lopend windje én mooie nieuwe zeilen. Kan niet missen dan he
  3. Wil & Marianne:
    Prachtige film, bedankt
    Wil & Marianne
  4. Marc Vilders:
    Toppers
  5. Jeanne halters:
    22 juni 2024
    Hoi jullie filmpje gezien wel mooi maar ik vind t zo eng .wat ik me afvraag word de hond nooit zee ziek en kan hij zijn behoefte goed dien aan boord de onze wilde op de boot echt niks doen
    En snachts is dat om de beurt slapen
    Fijn dat jullie t beiden leuk vinden
    Liefs jeanne
  6. Peter en Ilse Verboom:
    22 juni 2024
    De hond wordt gelukkig niet zeeziek. Maar ze vindt het niet altijd leuk. Het laatste stuk naar Kristiansand met de hoge golven was ze heel erg bang. Toen ben ik bij haar gaan zitten om haar een beetje gerust te stellen.
    Helaas doet zij ook liever niks aan dek. We zijn haar aan het trainen daarop. Flink belonen als ze na een dag toch eindelijk een keer aan dek piest. Ze blijft gelukkig wel blij en vrolijk en ook als we afgemeerd zijn en gewandeld hebben, gaat ze nog steeds graag terug naar boord. En haar zwemvest wil ze ook graag om.
    Als we s nachts varen, slapen we inderdaad om beurten. We draaien dan wachten van 3 uur.
    Leuk dat jullie ons zo volgen!
  7. JenE:
    22 juni 2024
    Super leuke film Ilse/Peter. Wat ‘n machtige trip maken jullie weer.
    Veel plezier EN succes bij de wedstrijden volgende week.
    Groeten uit Rugen (Sassnitz) . EykeJan
  8. Peter en Ilse Verboom:
    Fijne vakantie!!
  9. Marleen Tersteeg:
    23 juni 2024
    Wat super leuk om op deze manier een heel klein beetje mee te reizen! Kijk al uit naar de volgende verslagen 😀
  10. Lianne:
    23 juni 2024
    Heel leuk om jullie film / avontuur te bekijken. Ik werd al bijna zeeziek van het kijken🤪. Het is daar in elk geval prachtig.
  11. Yvonne Lamberts:
    Prachtig veel plezier 😘
  12. Joh Leune11:
    24 juni 2024
    we vinden het heel leuk om jullie te volgen, gaat zo door met We wensen jullie nog veel vaar plezier , Gr hans.
  13. C&a:
    24 juni 2024
    Zo kunnen we allemaal een beetje meegenieten! Geef Beertje een knuffel van me. Wat een kanjer is dat toch!

Jouw reactie