Nachtje door

25 juni 2023 - West-Terschelling, Nederland

Met een gunstig windje scheurden we gisteren Hoek van Holland voorbij. En Scheveningen. En IJmuiden. Maar toen kakte de wind er echt uit. De voorspellingen klopten dit keer dus wel.. beetje jammer dat ze altijd kloppen als het niet gunstig is 😁

En omdat diezelfde voorspellingen zeggen dat het in de loop van de week vooral veel gaat regenen, hebben we besloten de nacht door te varen. De voorspellingen voor de andere kant van het Kieler kanaal zijn namelijk toch ietsie beter. De eerste wacht was voor Ilse. Genietend van de prachtige zonsondergang, klein windje (helaas wel de motor erbij) ging alles voorspoedig. Rond half 2 van wacht gewisseld en tijdens de wacht van Peter kwam er gelukkig weer wat meer wind, dus kon zelfs de motor even uit. Nu varen we bij Terschelling dus we schieten al best lekker op.

Zo'n nacht uit het boekje zorgt er dan wel weer voor dat iedereen lekker op het gemak kan wennen. Zelfs de hond is blij aan boord en gaat vooral haar eigen gang.

Vandaag zal de motor nog veel werk hebben, maar dat mag de pret niet drukken. Morgen echt zeilen!

1. Dies & Truus:
    25 juni 2023
    Eindelijk kunnen we je verslag lezen
    Prachtige foto’s!
    Fijn dat Beertje ook weer geniet aan boord
    Goede reis verder en geniet er van
  2. C&a:
    26 juni 2023
    Goeie reis verder, succes met de wedstrijd maar vooral genieten en luister naar John!
  3. Hans Cuypers:
    26 juni 2023
    Goeie reis en wees voorzichtig hé.
  4. Ramzi Souli:
    28 juni 2023