Nog een nachtje door

25 juni 2023 - Rendsburg, Duitsland

Na een ideale nacht varen zijn we allebei redelijk uitgerust en varen we lekker door. Het is gelukkig niet lang donker in deze tijd van het jaar en op deze plek op de aarde. Dat scheelt wel.

's Nachts waren zeevonken te zien in zee. Er staat een filmpje op deze site. Zo mooi.

De wind op zondag was niet helemaal zoals voorspeld. Vooral de richting klopte niet en dus was de route helaas niet bezeild. Balen. We besloten om 's avonds ten anker te gaan bij het eiland Juist, een van de Duitse waddeneilanden. Totdat de wind van richting veranderde toen we daar voeren en we dus wel verder konden zeilen. De keuze was snel gemaakt, we gaan nog een nachtje door. Want het is natuurlijk zonde om een perfecte wind te laten lopen. Met 10 tot 11 knopen scheuren we voorbij de Duitse waddeneilanden en om 3u15 draaien we de Elbe op. Het begint inmiddels ook weer licht te worden.

Rond half 8 zijn we bij Brunsbuttel waar we het Kieler kanaal binnen schutten. Veel eerder dan gepland. Maar hoe fijn dat we nu hier al zijn.

Rond een uur of 2 in de middag varen we bij Rendsburg en besluiten we dat het goed is geweest. We hebben zin om lekker wat te gaan eten aan de wal en een flinke nacht te slapen. We varen Rendsburg binnen waar we een prachtig plekje aan een steiger krijgen. Rendsburg zelf heeft niet veel te bieden, maar we genieten ervan om nu al hier te zijn.

1. Wil en Marianne:
    1 juli 2023
    Ook geweest
  2. Jeanne halters:
    1 juli 2023
    Goede reis
  3. Hans Cuypers:
    2 juli 2023
    Leuk om te lezen wat jullie mee maken.