Voet aan land in Denemarken

29 juni 2023 - Nakskov, Denemarken

Na dinsdag een lekker dagje te hebben vertoefd in Rendsburg, met wat onderhoud en schoonmaakwerkzaamheden aan de boot en de nodige boodschappen doen, zijn we woensdag vertrokken om het Kieler kanaal te verlaten aan de noordzijde.

De sluis bij Kiel liet even op zich wachten, maar 2 uur later waren we er toch doorheen. We voeren het kieler fjord in. Heel mooi, veel groen, een beetje heuvelachtig landschap en ruim vaarwater. Alleen de wind deed een beetje gek. Waar we eerst voor de wind voeren, moesten we ineens alle zeilen aanhalen want we voeren aan de wind.. en dat hebben we 3x herhaald en toen waren we het zat. Hup. Anker eronder en lekker genieten van de omgeving en het weer.

Vanmorgen hebben we al vroeg het anker weer opgehaald en zijn we vertrokken richting, bestemming onbekend. Want als we inmiddels iets hebben geleerd is dat weersvoorspelling toch nooit klopt.

We hebben nu een heerlijk dagje gedobberd, gezeild en gemotord en zojuist hebben we de Deense gastenvlag gehesen. We liggen koers Rødbyhavn en hopen daar de nacht door te kunnen brengen. Nog een klein uurtje en we liggen vast. Beertje ook weer blij want zij mag dan ook weer even haar pootjes strekken aan wal.

We hopen dat de wind ons morgen veilig naar Warnemünde zal brengen.