Nog even iets zuidelijker

22 juli 2016 - Alderney, Kanaaleilanden, Verenigd Koninkrijk

Eerst eens even lekker uitgeslapen vanochtend. Toen op t gemak stokbroden gaan halen (als je dan toch in Frankrijk bent.. ) en daarna heerlijk in t zonnetje ontbeten.
Rond een uur of 12 de motor gestart om toch nog een rondje te zeilen. De koers werd richting Alderney gelegd, een van de kanaaleilanden. Slechts een paar uur later waren we op bestemming. Zo grappig dat je dan de haven daar binnen vaart en de klok een uur achteruit springt. Je bent immers in de UK.. En je wordt weer gastvrij in het Engels ontvangen. Dat is wel een groot verschil tussen Frankrijk en Engeland, de gastvrijheid. Waar de Engelsen je het naar de zin willen maken, word je voor de Fransen pas interessant als je een langdurig contact met ze hebt.
Het eiland is overigens schitterend. We liggen ten anker in een baai met vele andere schepen. En als je er af wilt, bel je gewoon de watertaxi. Of je pakt je eigen bijboot maar die hebben we niet...
Morgen zullen we weer meer richting Nederland komen. De vakantie zit er weer bijna op..