Welkom in Portugal

3 juli 2022 - Manta Rota, Portugal

Doelen behaald!

Na een overnachting in het vreselijk toeristische Benalmadena (waar we overigens wel echt heerlijk hebben gegeten) zijn we naar Gibraltar gevaren. Gevaren? Gesjeesd! We hadden echt gang als een kogel. Helaas was de rots van Gibraltar gehuld in een dikke, donkere wolk. Dus die foto's zijn niet super mooi geworden.

We hebben in de baai bij Gibraltar lekker voor anker gelegen en de volgende ochtend met het juiste tij zijn we aan de tocht begonnen. Eigenlijk viel het allemaal reuze mee. We hadden goede wind en het juiste tij dus we waren er zo door heen. De wind trok nog wat aan en zo zijn we doorgevaren naar Cadiz. Nou, Rota om precies te zijn. Een heeeeel klein dorpje ten noorden van Cadiz maar zeker de moeite waard. Wat een drukte in dit leuke, pittoreske stadje. En veel restaurantjes! Ook weer heerlijk gegeten natuurlijk.

De andere ochtend wilden we bijtijds gaan varen en dat had ook gekund als Peter niet zo handig had geweest om water te laden in de gasolie tank. Dus die hebben we eerst schoon moeten maken. Gelukkig viel het allemaal mee en was het makkelijk te doen. Twee uur later vertrokken we alsnog. Weinig wind en veel stroom tegen, balen. We zouden de kust volgen maar dat leek ons uiteindelijk niet zo'n best idee. Dan zijn we nog wel een paar dagen bezig om in Portugal te komen. Dus koers verlegd richting Faro en gaan met die banaan. Onderweg hebben we eindelijk vis gevangen! En wat voor een. Een mooie dikke makreel (denken we). Toen was de vraag of we het aas weer uit zouden gooien, maar we bedachten dat we een grote koelkast hebben. En ja hoor, nog geen kwartier later hadden we weer beet. Een nog dikkere makreel dan die eerste. De eerste is vanavond al in de oven gegaan, de tweede ligt schoongemaakt klaar in de koelkast voor morgen.

We zijn zojuist aangekomen bij de kust van Portugal, Tavira om precies te zijn. Morgen het laatste stukje naar Faro en dan daar maar even een dagje relaxen.

En morgen zal ik het filmpje van de reis vanaf Alicante naar Gibraltar plaatsen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Roel:
    4 juli 2022
    Tavira is mij wel bekend, niet zo gek als je bedenkt dat de volgende haven die je tegenkomt, denk ongeveer 15 km, Fuseta heet. Daar hebben Carolyn en ik 2 jaar achter elkaar een appartement gehad. Een heel klein en nog vrij rustig dorpje. Bedenkt wanneer je daar langs het strand van Fuseta vaart ik daar in de oceaan heb gelegen. Best wel bezonder toch. Fijne reis verder.
  2. Yvonne:
    4 juli 2022
    Weer spannend en leuk allemaal tavira ook een leuke plaats heel veel plezier en geniet van het gastvrije Portugal 🙋‍♂️🙋‍♀️😘
  3. Peter en Ilse Verboom:
    4 juli 2022
    Haha dat is wel heel toevallig. Maar herken je het dan ook? Ik heb een foto gemaakt. Kijk maar eens bij de foto's op dit blog.
  4. Nicole:
    YEEEAAAAHHH 🎉🎉