Ten anker in de Solent

18 juli 2016 - Newtown, Verenigd Koninkrijk

Lekker eens geen wekker gezet voor deze ochtend. Door het zonnetje gewekt dus boodschappen gedaan en op t gemak vertrokken vanuit Cowes richting The Needles. Dat is de meest westelijke punt van het eiland en dat zijn 3 schitterende, witte rotsen die in de zee staan. Er gebeuren veel ongelukken dus er liggen veel wrakken. Echt heel dicht in de buurt durfden we dus niet te komen maar wel echt super mooi. Nog even een tijdje ten anker gelegen in de Alum Bay en zoals Cock ons al had gezegd zijn hier schitterende kleuren te zien (zie foto's).
Toch waaide het hier enorm ondanks dat er weinig wind stond. De valwinden over de rots heen hebben ons weggejaagd. Na een uurtje varen kwamen we op een mooi plekje net voorbij Newtown River en daar weer het anker eronder.
Om onze vakantie te vieren hebben een lekker flesje Prosecco opengemaakt en hebben die samen in de hangmat opgedronken. Totdat de kraanlijn ons gewicht teveel vond.... de hele boel weer aan dek: giek, grootzeil, lazy jacks.. en wij!
Ach, het had allemaal erger gekund. Blijkbaar was het aangrijppunt doorgesleten en dat had dus ook op een ander moment kunnen breken. Een moment dat het minder goed uitkomt. Zoals op zee ofzo. Zoals sommigen van jullie weten hebben we dat al een keer meegemaakt en daar word je echt niet vrolijk van. Dus die ene blauwe plek die we nu hebben, kan er dan wel bij.
Straks dus maar Peter omhoog takelen om de boel te repareren. Nu eerst eten koken!

1. Renate & jan paul:
    19 juli 2016
    Wow hele mooie foto's!!!!! Succes met repareren