En weer in Cowes

20 juli 2016 - East Cowes, Verenigd Koninkrijk

Nadat we de kraanlijn weer gerepareerd hadden en het anker eindelijk weer boven hadden (alles op mankracht ) de zeilen weer gehesen en weer richting Cowes. Het waaide flink, maar de wedstrijden gingen toch door. Dus nog een rondje daar gezeild om te kijken, toen een sailby in Southampton en rond het middaguur weer op "ons plekkie" in Cowes.
Aan dezelfde steiger ligt een enorme, blinkende trimaran. Daar waren ze op bezig en toen werden we uitgenodigd om even te komen kijken. Nee, dat was echt niet omdat we allerlei vragen aan t stellen waren. Ze halen daar gewoon 42 knopen mee!!
Wat een monster zeg. Toen wilden ze ook nog even bij ons kijken want daar waren ze toch ook wel nieuwsgierig naar. Even later kwamen ze terug met een enorme hoeveelheid dyneema lijnen. Dat waren hun "oude" lijnen en die werden weggegooid. Of wij ze misschien wilden hebben. Tja, we zouden geen echte Nederlanders zijn als we dat niet aan zouden nemen. En ook wel dom als we dat zouden weigeren want het kost een godsvermogen om die lijnen te kopen. Het duurste dyneema...
Later nog even een hapje gegeten in Cowes en daar nog een Nederlands stel tegengekomen waar we nog gezellig mee op een terras hebben gezeten. Toen nog even naar de classic yachts om gezellig te doen en voldaan weer gaan slapen. Heerlijk zo'n vakantie!
Vandaag blijven we liggen want het waait hier behoorlijk. En omdat we niks meer moeten, gaan we dan dus ook niet. Vanavond is er een bbq bij de classic yachts en daar zijn we voor uitgenodigd. Dus daar zullen we wel heen gaan.
Morgen zien we wel weer verder.

1. Dies & Truus:
    20 juli 2016
    Klinkt lekker relaxed, vakantie!!
    Niets moet, alles mag.
    Heel veel plezier
  2. Roel:
    20 juli 2016
    Je kan het er maar druk mee hebben zo'n vakantie. Fijne tijd nog, wij zweten hier nog een dagje morgen hopelijk een beetje afkoeling