Het verblijf op Wight

17 juli 2016 - Cowes, Verenigd Koninkrijk

Ondanks de leuke ontvangst en enthousiaste mensen bij de wedstrijden hier hebben we ons toch niet ingeschreven voor de wedstrijden. Deelname kwam voor ons schip op zo'n 1200 pond, omgerekend ruim 1400 euro. Das een beetje dure grap om mee te doen met de wetenschap dat winnen onmogelijk is met z'n tweeën.
Vanochtend zijn we dus netjes gaan melden dat wij er toch liever van af zien en we wel graag de maaltijd van gisteren wilden betalen. Geen sprake van! Ze konden erg goed begrijpen dat dat bedrag te hoog was en die maaltijd zat wel goed. We kregen polsbandjes voor de rest van het evenement zodat we wel aan de social events mee kunnen doen en we zijn dan ook meer dan welkom. Is dat geen geweldige reactie. Dinsdag is er een feest met live muziek op de steigers en is er de gelegenheid voor iedereen om elkaars schepen te bezichtigen. Of we alsjeblieft dan met de boot in de haven kwamen liggen. Tja, na zo'n ontvangst kun je niet anders dan een plekje voor die dinsdag in de haven reserveren.

De verdere dag hebben we geluierd, niet gezeild wel opgeruimd, schoongemaakt en nog wat kleine aanpassingen gedaan die het verblijf aan boord moeten vergemakkelijken. Het weer was prima dus ook nog lekker aan dek gezeten met een hapje en een drankje. We hebben een super plek hier in de baai waar we overzicht hebben over alle jachthavens en schepen die in en uit varen.

Morgen is het plan om naar de Needles te gaan, hoge witte krijtrotsen aan de westkant van het eiland. Fantastisch mooi! Daar willen we in de baai ten anker om de nacht daar door te brengen. En dan dinsdag weer terug naar het feest op de steigers.

1. Corrie en Andre:
    18 juli 2016
    Wat een geld joh, pfffff
    Wel leuk dat je alles wel mag meemaken van zo dichtbij.
    Lekker genieten
  2. C&a:
    18 juli 2016
    Dat is geld! Jammer, aan de andere kant, zo'n wedstrijd gaat ook weer op werken lijken, jullie hebben tenslotte vakantie. Let in Alum Bay vooral ook op de vele verschillende kleuren van het zand. Plezier verder
  3. Henk en marianne de vries:
    18 juli 2016
    pfff wat een boel geld om mee te mogen doen, maar wel super gezellig zo lijkt me.
    geniet er van!