We zijn op Wight!

17 juli 2016 - Cowes, Verenigd Koninkrijk

Om 7 uur lagen we in de sluis van Shoreham om daarna koers te zetten naar Isle of Wight.

Het was schitterend weer met zelfs een mooi windje om lekker te zeilen. Met een snelheid die soms zelfs opliep tot 11,5 knoop scheurden we zo naar Portsmouth, tegenover Wight. Eerst nog even daar de haven binnen gezeild en later weer koers naar Cowes op Wight. En niet omdat het moet maar omdat het kan, hebben we nog even lekker een rondje extra gezeild. Om 16:30 gingen we Cowes binnen.

Bij de eerste marina die we zagen, hingen grote vlaggen van Classic Yacht Week Panerai. Nou als we er toch zijn, kunnen we net zo goed mee doen. Dus snel naar de organisatie om te vragen of we ons nog in konden schrijven. Alles werd uit de kast gehaald om dat nog voor elkaar te krijgen. Ze waren zo blij dat we mee wilden doen met onze 12 meter klasse dat we zelfs een diner aangeboden kregen.
Straks gaan we naar de haven om de inschrijving in orde te maken en dan gaan we komende week wedstrijdzeilen. Met z'n tweeën.
Althans, als het inschrijfgeld enigszins meevalt. Zit ik net te kijken op de site en kom de bedragen tegen die ze rekenen. Oeps!! Hopelijk heb ik dat verkeerd begrepen.

1. Dies & Truus:
    17 juli 2016
    Jaaa, dit zijn de verhalen die we willen lezen! Genieten!
  2. C&a:
    17 juli 2016
    Zo val je met je neus in de boter. Leuk!
  3. Sjoukje en Ton:
    Hoi Peter en Ilse,
    Ben blij te lezen dat het goed gaat met jullie. Hoop dat de problemen met de wind en de dingen die kapot gaan voorbij zijn. Leuk dat jullie toch een wedstrijd kunnen zeilen. Op de Magic zeilen met jullie tweeën vind ik al wat, maar een wedstrijd lijkt me eigenlijk niet te doen. Jullie kennende willen jullie ook niet als laatste aankomen, maar bedenk dat mee doen ook leuk is. Zeker jullie, maar het schip moet heel blijven om fatsoenlijk terug te komen.
    Het spijt me, hoewel het me vreselijk leuk lijkt, maar vanwege mijn portemonnee en tijd zie ik zie geen kans om jullie te komen helpen met de wedstrijden.
    Ik wens jullie goede en leuke wedstrijden, een dito verdere vakantie en een behouden thuiskomst.
    Met vele hartelijke groeten, Sjoukje en Tonnie