Het vertrek!

9 juli 2016 - Stellendam, Nederland

Eindelijk, na lang wachten, hard werken en vandaag nog even gasten entertainen aan boord van de spartivento, kunnen we aan onze reis beginnen.

Om half 5 de gasten van boord gestuurd en direct begonnen aan het inladen van onze zooi. Want wij zouden wij niet zijn als dat niet gewoon op het laatste moment zou moeten gebeuren. De laatste brug draaide om 20 uur en natuurlijk waren we net op tijd. Met nog een bende binnen, scheuren we naar de brug. Die troep ruimen we tijdens het varen wel op. Gelukkig komen we onze buren van het Hollandsch Diep tegen en die bieden ons een sleepje aan. Erg fijn want zo kunnen we zelf de troep even opruimen.

Om 23u30 liggen we eindelijk vast buiten de sluis van Stellendam. Moe maar voldaan lig ik nu in ons knusse bedje en we gaan dan ook maar lekker slapen want morgen willen we vroeg gaan varen in verband met gunstig tij. Eerst nog even een kleine reparaties aan de motor want die gaf net weer wat koelwater problemen. Maar ook dat wordt wel weer opgelost.

De planning is om in 1x naar Cherbourg door te varen (Noord frankrijk) en als alles volgens plan verloopt, zijn we daar zondagavond.
Tot later!