Vandaag maar een kort stukje

15 juli 2016 - Shoreham-by-Sea, Verenigd Koninkrijk

Vanochtend weer op tijd vertrokken vanuit Eastbourne. Dat was wel even aanpassen want dit keer konden we niet gewoon vertrekken wanneer wij dat wilden maar pas wanneer de sluis vertrok. Ff proppen want net als in Nederland is ook hier iedereen blij als ze zelf een plekje hebben en de rest zoekt het maar uit.

Eenmaal buiten bleek er toch weer meer wind te staan. En het was koud! Zelfs Peter trok z'n trui aan. Nou dat wil wat zeggen.
De wind nam nog wat toe en toen kwam Peter met het voorstel om de dichtstbijzijnde haven binnen te lopen. Heel fijn, want Beertje is net een beetje aan het wennen aan het zeilen hier aan boord en dan weer zo heftig is toch niet leuk. Ze doet het de laatste dagen erg goed. Zolang er niet te hoge golven zijn en er niet teveel herrie is, ligt ze lekker bij ons in de kuip te slapen. Een hele opluchting. En voor haar dus een hele opluchting dat we vandaag gewoon zijn gestopt.

We liggen nu in Shoreham. De bedoeling was eigenlijk Brighton maar de GPS had de way points niet goed opgepikt. Waarschijnlijk een ander systeem dan het boek waar de way points in staan. Even in de gaten houden dus. We liggen nu in een hele oude haven met weinig voorzieningen. Maar goed daar betaal je dan ook voor. Of juist niet, moet ik zeggen. De prijzen hier zijn wel bizar. Gisteren de top (tot nu toe) bereikt met 70 pond. Das bijna 80 euro!

Morgen willen we dan echt naar Cowes en volgende week zijn er America's Cup wedstrijden vanuit Portsmouth, dat ligt tegenover Cowes. En tja, als je dan zelf in een ex-america's cup jacht zeilt, zou het natuurlijk wel gek zijn als je daar dan niet gaat kijken. Gaaf!! Zoals die catamarans over het water vliegen. Foto's volgen!

1. C&a:
    15 juli 2016
    Zo maken jullie toch op een leuke manier van de nood een deugd. Goed hoor!
    Als we op Marine Traffic willen zien waar de "Magic" is komt er een hele lijst maar jullie vinden we niet. Heb je een roepnaam of zo die het wat makkelijker maakt? Veel plezier verder, groetjes, C&A
  2. Peter en Ilse Verboom:
    16 juli 2016
    Ja! Het is de magic met mmsi nr 244850816 . Dan zul je ons wel vinden!