Langs the white cliffs of Dover

14 juli 2016 - Eastbourne, Verenigd Koninkrijk

Vanochtend op tijd vertrokken vanuit Ramsgate om langs "the white cliffs of Dover" te zeilen richting Cowes. Richting he, want daar zijn we nog niet.

Het was mooi weer en de wind begon zoals voorspeld. Een 3 tot 4 bft en later op de dag nam de wind nog iets af. Totdat ie ineens besloot om toch weer flink toe te nemen. Dat was weer niet opgegeven! Inmiddels raken we eraan gewend. De Piet Paulusma's en Ed Aldus-en van windguru en wind Finder mogen opnieuw naar school...

We zijn Eastbourne binnengevaren rond een uur of 19. Engelse tijd want het is hier een uurtje vroeger dan in Nederland.
Gelukkig was het hoog water want de door een sluis afgesloten haven kun je alleen met hoogwater bereiken.

We hebben ons vandaag verbaasd over de schoonheid van de Engelse kust. Wat een mooie foto's hebben we daarvan gemaakt. Wel 10.000 foto's van witte rotsen maar wauw, wat mooi.

Morgenochtend gaan we weer door om dan hopelijk wel in Cowes aan te komen. Moet lukken, maar ook dat is tot nu toe iedere keer anders gebleken. Dus we zien het wel, is nu het motto.